"ember vagyok, így vagyok nevetséges"

- denevér -

2014/09/23. - írta: bendeati

MO0549 batman logo.jpgvan abban valami báj, amikor az ember a barátnője esőkabátjában felhúzott csuklyával és téli kesztyűben, remegő lábbakkal indul az erkély irányába.

de ne szaladjunk ennyire előre...

történt ugyanis, hogy délután úgy gondoltam, hogy beengedem az ősz lassan már ritka kellemes melegét, ezért kinyitottam az egyébként beüvegezett erkély nagy ablakát. amivel nem is lenne baj, csak estére nyitva maradt és azóta vallom, hogy inkább gyújsunk tüzet a parkettából szeptember közepén, mint hogy szellőztetéssel fűtsünk.

mert ugye estefelé arra lettem figyelmes, hogy furcsa zaj hallatszik a balkonról, gondoltam a langy esti szellő csapkodja az ablakot, hát egy laza mozdulattal kiléptem és becsuktam, majd mint aki jól végezte dolgát, tovább maszatoltam a számítógépen. A pánik akkor tört rám, amikor a hang nem szűnt meg, és erősen szárnysuhogásnak, csapongásnak tűnt, mint mikor az "ereszt sodorván" szókapcsolattal elmélkedik róla Arany János. Irodalomkedvelő bajtársaim már rájöhettek, hogy egy denevér mondott jó estét az erkélyen röpködve. (iszonyat)

és akkor előjött az összes elrejtett, gyermekkorban felhalmozott félelmem, a mendemondák a vérszívásról, a hajba csimpaszkodásról, és arról a máig feldolgozhatatlan evolúciós eszement őrületről, hogy egy egérfajzatnak szárnya van és repül, de az a szárny gusztustalan és tolltalan. (borzongás)

és az én édesem, a virágszál, nagy bölcsen megállapította, hogy ki kell engedni. naná, majd beengedem, idáig rendben van, csak ugye a távirányítású balkonablaktól még finanszírozási problémáktól vezérelve messze vagyunk, vagyis: KI FOG KIMENNI?!! (reszketés)

ÉN NEM. ez tuti. még nem értem el odáig, hogy ezzel a félelmemmel leszámoljak, a Világ még nem érett meg az önfeláldozó haláltusámra. csak az a baj, ha én nem, hát ő sem. A kérdés marad: ki fog kimenni?!!

- Te!
- Én nem! Te vagy a biológus!
- De te vagy a férfi! Meg kell védened engem! - és ennek egy jelentőségteljes toppantással adott kellő hangsúlyt.

ilyenkor bezzeg én vagyok. meg amikor ki kell vinni a szemetet, akkor lehetek valaki. na de akkor hol marad a női egyenjogúság? nem hagyhatjuk veszni az "emancicipációt"!!!

nincs érvem, mellyel meggyőzhetném. bár átszaladt a fejemen, hogy

- nem megyek ki (innen indultunk ugye)
- hívunk valakit, hogy segítsen (aki azzal a lendülettel körberöhög)
- nem megyek ki és kiéheztetem (negatív, mert sokáig bírják étlen-szomjan, lásd téli álom opció)
- nem megyek ki, de rádobunk valamit (ez vicces elgondolás, de nem kivitelezhető)
- kimegyek, mert már voltam kint ablakot becsukni, csak akkor nem tudtam hogy ott van (ez gyenge érv...)
- kimegyek(!) és agyonverem. na de védett állat szegény :/
- akárhogyis, de agyonverem (még mindig védett, ezt felejtsd el, meg amúgy is egy élőlény, és ugye ki hagyta nyitva az ablakot?!)
- valami vegyszerrel kinyírom (de mivel? tehát agyonverem, azt meg nem szabad)

és törzsfejlődésem ezen pontján eljutottam odáig, hogy mégiscsak férfi vagyok, kimegyek és kinyitom azt a k***a ablakot, ahogy Armstrong is a Holdra szállt, dacolva a félelmes nagy sötéttel, a fenyegető ismeretlennel. és ugye:

van abban valami báj, amikor az ember a barátnője esőkabátjában felhúzott csuklyával és téli kesztyűben, remegő lábbakkal indul az erkély irányába.

egy pillanat műve volt. gyors és határozott. hősies. zsilip nyílik, feladat végrehajt, zsilip zárul.

aztán semmi mozgás. nagyjából 40 percet néztük romantikusan a pesti éjszakát, az elsuhanó repülőgépek fénye beleolvadt a csillagok ragyogásába, a háztetőkön megtört holdsugár pedig végtelen nyugalmat árasztott.
(felhős ég volt és konkréten újhold, de ez akkor nem tűnt fel.)

itt még felmerült, hogy az utcáról fel kellene lőni a Batman-jelet, hátha meggyorsítaná a folyamatot, de aztán egyszer csak egy sötét árny elhagyta az erkélyt.

add, Uram, hogy a denevérünk legyen, mert még ki kell menni becsukni az ablakot...

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://bendeati.blog.hu/api/trackback/id/tr976724173

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása