"ember vagyok, így vagyok nevetséges"

-rikkancs -

2015/02/17. - írta: bendeati

rikkancs.jpgZötyögve a 32-es buszon két ellenőrnek látszó karszalagos között arra lettem figyelmes, hogy egy férfi egy henger alakú hirdetőtáblára plakátot ragaszt. Hüledezve csodáltam, mindez a 21. - nem kevésbé zivataros, csak még nem értünk el odáig - században.

Plakátot ragaszt az internet, okostelefon és egyebek korában. Jó-jó, tudom, hogy még létezik plakát, de akkor is olyan múlt századbeli hangulata volt. 

És akkor ez még semmi... Másnap reggel a villamosmegállóban:
"Friss hírek! Angela Merkel Budapesten! Elkapták a vidéki rablót! Melegfront várható!!!"

Egy rikkancs, emberek!!! Egy fiatal srác, gondolom az egyetemi ösztöndíját kiegészítendő elszegődött újságot osztogatni, és mivel komolyan veszi a hivatást, ezért fennhangon hirdeti, reklámozza, kínálja a portékát. Meg is álltam volna, ha nem sodor a tömeg, így csak jóízűn mosolyogtam, és hagytam, hogy elmúljon a reggeli szürkeség a gondolataimból.

Másnap már vártam, vajon milyen hírek jutottak a világnak, és igen, ott volt, és hallottam, aztán megint vártam és megint ott volt, ahogy az ember a baráttá szelidült rókát várja és jut hozzá minden nappal közelebb.

De tegnap már csendben volt a fiú. Nem szólt, csak osztogatta a lapot. Fáradtan, szürkén, amolyan reggeli fásultságban. Oda lett a rikkancs, oda lett a mosoly, a villamos is inkább tovább aludt volna, szerintem megbánta, hogy elment odáig...

Ja, hogy minden változik? Hogy mindenbe bele lehet unni? Mert minden átalakul? 
Lehet. Vagy csak másnapos volt a rikkancs, vagy egyszerűen rossz napja volt? 
Nem volt alkalmam megkérdezni, mert ma reggel már más nyújtogatta az újságot.

Jut eszembe: minden változik. Ma hallottam egy daltöredéket, valami hasonló volt benne:
"amitől eddig féltem most alig várom" 
(magyarázat pár hónap múlva)

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://bendeati.blog.hu/api/trackback/id/tr737184545

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása