"ember vagyok, így vagyok nevetséges"

- halált virágzik -

2009/05/05. - írta: bendeati

100 éve született, de csak harmincötöt adott neki a történelem. Verseivel együtt halt meg, egy nem létező világért, ostoba elvekért, kitalált butaságokért küzdő gyalázatos korszak ölte meg.
 

"Mellézuhantam, átfordult a teste
s feszes volt már, mint húr, ha pattan.
Tarkólövés. – Így végzed hát te is, -
súgtam magamnak, – csak feküdj nyugodtan.
Halált virágzik most a türelem. -
Der springt noch auf, – hangzott fölöttem.
Sárral kevert vér száradt fülemen."

- Radnóti Miklós, Szentkirályszabadja, 1944. október 31. -

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://bendeati.blog.hu/api/trackback/id/tr221106539

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása