"ember vagyok, így vagyok nevetséges"

- edzés -

2014/05/23. - írta: bendeati

15JULworkout008.jpgNéha a "fölnőttek" hagyják érvényesülni a rájuk bízott gyerekeket. Azér csak néha, mert talán jobb, ha a Világ nem tökéletes. És amikor hagyjuk érvényesülni őket, érdemes figyelni, mivel foglalkoznak.
Sokan "fölnőtt" életet próbálnak élni, elfelejtve az elefántot nyelt óriáskígyót, de azért egyik-másik még belefeledkezik az életkorának megfelelő romantikus életfelfogású képzelgésbe.

Minap egy ilyen helyzetben azt vettem észre két egymás mellett ülő "gyermeken", hogy egy füzetbe írogatnak. Naívan megkérdeztem, mégis mit dolgoznak ilyen nagyon, és az volt a válasz, hogy "regényt írunk". Rögtön eszembe jutott, és el is meséltem nekik, hogy anno én az Egri csillagokat kezdtem el átírni romantikus elbeszélő költeménnyé, de aztán (szerencsére) kifulladt a lelkesedésem.

A következő h*lye "fölnőttes" kérdésem az volt, hogy miért nem gépen írják, ha már ki szeretnék adni, és a bugyuta kérdésemre okos és logikus válasz érkezett, mely szerint nincs ott velük a számítógép. Hogy az én felnőtt fejem erre nem is gondolt...

És akkor eszembe jutott, amikor Pestre jöttem 2009-ben egy konferenciára és a nagy nyüzsgésben az Örs Vezér téri aluljáróban belebotlottam egy fiatal, gyönyörű lányba, aki szomorú szemekkel ült a rohanó emberek (másként fogalmazva a "fölnőttek") között, és szerintem senki nem vette észre, csak én. Legalábbis úgy éreztem akkor.
S hazafelé, a vonatra várva a Déliben elővettem a tollat és a jegyzetfüzetet (mert akkor még hordtam magammal mindkettőt), és leírtam a Világ borzalmát:

(Aki még nem olvasta itt most megteheti.)

Én elolvastam újra. 

Tudjátok hány ilyet látok mostanában? Hányszor megyek el hasonló emberek mellett? Hányszor nem is veszem észre? Vagy csak nem akarom?

Talán már "fölnőtt" lettem? Vagy csak megedzett a Világ, megdolgozott, rám rakta a súlyokat és én próbálok velük egyensúlyozni izzadva, remegve, összeszorított fogakkal? 

De azért talán van remény... Ez az írás is ezt bizonyítja, hiszen "az teszi széppé a sivatagot, hogy valahol egy kutat rejt".

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://bendeati.blog.hu/api/trackback/id/tr586197876

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása