"ember vagyok, így vagyok nevetséges"

- repce -

2009/05/03. - írta: bendeati

A Balatontól délre végig virágzik a repce, lesz munkája az olajütőknek. Már ha még van ilyen a skanzenokat és a falusi turizmust meglovaglókon kívül. Mindenesetre olaj lesz belőle, nem kell mindenáron szűz olivát csepegtetni a serpenyőbe. Mert ha 3000 évvel ezelőtt az Indus völgyében jó volt, nekünk miért ne lenne az.
Szóval virágzik a repce, gyönyörű a sárga, illik a zöldbe, kell ez a tavasznak. Ez a szín. Ami nem Júdás nadrágja, nem elárul, hanem vígasztal, kedvre derít, nem elad pár ezüst pénzért, hanem életet kínál. Napfényt, ízes esőt, kövér földeket konzervál.
A busz rohan, egyik "Európai falu" a másik után, de mitől az, és amelyik nem az, vajon miért nem? Mindegyikben ugyanúgy dől ki a tyúkól ajtaja, a szakadt emberek piszkosan üldögélnek Európa árnyékában elveszve, munka nélkül, rongyos gatyában. A kutyák megkötve, a macskák szabadon kóborolnak.

Miért a hűséges kutyát verik láncra, és miért hagyjuk a hűtlen, hálátlan macskát csavarogni? Miért?

A Balaton kékje nyugodt, repce sehol, eltűnt, a hegyek komoran állnak ki tudja mióta, s várnak. Mindig várnak. Egy időben azt gondoltam rám. Ma már nem hiszem. Ma néha azt gondolom, nélkülem is minden ugyanígy lenne itt. Vagy mégsem? Néha cáfol egy-egy mozzanat. Valaki az estében, aki kikiabál rám a kocsiból: "Jó estét, Tanár Úr!"  Vagy a volt tanítvány, aki több éves beszélgetéseket őriz, és elküldi nekem emlékeztetőül, hogy vajon még mindig úgy gondolom-e.. Mert megváltottuk a világot, a hitet, a nőket, az iskolát...

Édesanyám kérdését kell idéznem, mert ma Anyák napja van: "Jól érzed itt magad?"  A válasz nem könnyű, az Életet nem mi irányítjuk. Ringathatjuk magunkat naív ábrándokban, de felesleges. Ahol a kalapom, ott vagyok jól.. Hogy meddig s aztán hová, merre, nem tudom. De hogy miért ide, azt talán..
Azért a szempárért, a mosolyáért, a vágyakozó tekintetekért, a kezemet szorító kisfiúért, az erős baráti kézfogásokért, a buksi fejekért, akik engem figyelnek. A gondolatokért, a 10-20 blog-olvasómért, akik elhiszik, hogy vagyok, vagy tán félrevezetem őket...

Tanulság nincs. 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://bendeati.blog.hu/api/trackback/id/tr61100994

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása